Press "Enter" to skip to content

دردسر‌ساز شدنانتقال نخاله‎های هزارپیچ به توسکستان و سخنان مسئولین در این باره

به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان , سی‎و نهمین صحن علنی شورای شهر گرگان در حالی آغاز شد که تعداد متعددی از رانندگان و کارگران جمع‎آوری نخاله‎های شهری در پشت درب گرد‌همایی شورا در شهرداری گرگان تجمع کرده بودند . بررسی ضرورت مدیریت کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی

انتقال نخاله های هزار پیج

 

اعتراض و حضور این کارگران سبب ساز شد که قسمتی از نشست روز جاری شورای شهر گرگان پایین شعاع قرار گیرد , نماینده این رانندگان جمع‎آوری نخاله در صحن شورا انتقال نخاله‎های شهری را با ۱۰ هزار تومان پول کارگر برای توشه زدن نخاله‌ها و ۳۰ هزار تومان هزینه انتقال مقرون به‌صرفه نداستند و اعتقادوباور داشتند که با مسدود شدن محور توسکستان بیکار می‎شوند .

از سویی با اعتنا به این که چندین متعددی از ماشین‎های باری نیسان , خاور و کامیون‎های آن‌ها مستهلک است از سخت‎گیری‎های ارشادوراهنمایی رانندگی هم در محور توسکستان شکایت داشتند , نماینده رانندگان در صحن علنی شورای شهر گرگان به‌این کلیدی تاکید داشت که ۴۰۰ خودرو جمع‎آوری نخاله در جاده توسکستان ترافیک این حوزه‌ را ارتقا می‎دهد .

این نماینده رانندگان جمع‎آوری نخاله به نقش صنفی خویش اشاره نمود و بیان کرد : با جمع‎آوری نخاله از سطح شهر به زیبا‎سازی شهر یاری کردیم و از وقتی وقتی که محور توسکستان برای تخلیه نخاله‎های شهر گزینش شده و منجر شده که اکثری از اشخاص در تراز شهر نخاله‎های خویش را پیاده نمایند .

یکی دیگر از نمایندگان خمل نخاله درین نشست اظهار‌کرد که بیش تر از ۶۰۰ نیسان , ۱۵۰ بیل و لودر و ۴۰۰ کامیون و خاور برای حمل نخاله باطن شهری از سال ۱۳۹۰ با تشکیل شرکتی عمل می‎کنند .

او به تشکیل شرکتی برای خودرهای نیسان به اسم ( ثنا گستر ( اشاره نمود و ذکر کرد : خاور و نیسان در هزارپیچ از نخاله شهری را تخلیه می‎کردند و از سال ۱۳۹۵ بیان شد که نیسان و خاور هم به توسکستان بروند , این ماشین‎ها از حیث فنی نقص‌ دارا‌هستند و توان مسیر توسکستان را ندارند .

جرجانی : بی‎توجهی به گرفتاری رانندگان جمع‎آوری نخاله سبب ساز ارتقا نخاله‎ها در لبه شهر می‎شود

ابراهیم جرجانی عضو شورای اسلامی شهر گرگان درین گرد‌همایی تاکید کرد که شهرداری و سرویس ها شهری می بایست بیشتر به تفکر کارگران و رانندگان تخلیه نخاله باشند به دلیل آنکه که‌این اشخاص در تراز شهر با پاک‎سازی نخاله هدایت کردند .

او بابیان این‌که در شورا تصویب شده شده بود که در حیطه هزارپیچ نخاله دپو شود , یادآور شد : کامیون‎ها و خاورها یک تن وزنشان بیشتر از نیسان است و قابلیت و امکان خروج نخاله بوسیله این خودروها به خارج شهر گرگان و مسیر توسکستان با اعتنا به هزینه‌ها قابلیت ندارد و نیاز است مصوبه‎ای داشته باشیم تا فعلا این اشخاص هم درین حوزه‌ تخلیه نخاله داشته باشند .

این عضو شورای شهر گرگان ذکر کرد :

با اعتنا به این‌که این نخاله مرتبط با شهر گرگان است شهرداری برای آن هزینه‎بیشتری بپردازد و از شهرداری توقع داریم امر ویژه‎ای بدهد و مشکلات این کارگران را بررسی نمایند .

جرجانی بابیان این که برای مشکلات رانندگان خاور هم مصوبه‎ای در شورا تولید شود و یک تن بر میزان حمل نخاله در محور هزارپیچ طولانی تر شود , تاکید کرد : عدم حل مشکلات این کارگران منجر می‎شود جزء نخاله در رودخانه‎ها و حاشیه‎های شهر گرگان تخلیه شود .

او بیان کرد : قسمتی از بدهی این کارگران از روگذر و ذیل گذرها باقیمانده است و توقع داریم که نسبت به پرداخت مطالبات معوق این کارگران مبادرت شود .

 اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر گرگان در‌این گرد هم آیی اظهار داشت : کامیون‎داران تک و جفت نخاله‎های تراز شهر را در ناحیه هزارپیچ تخلیه می‎کردند و یکی دو سالی است که‌این اشخاص نخاله‎ها را در توسکستان تخلیه می کنند . حمل نخاله

او تصریح کرد : رفت وآمد بسیار اتومبیل در محور توسکستان , فاصله زیاد و جرائم رانندگی منجر شده که هزینه این اشخاص دوچندان شود , رانندگان نیسان و خاور هم باتوجه به میزان باری که نخاله منتقل می‎کنند برایشان تخلیه نخاله در توسکستان مقرون به صرفه نیست .

عضو شورای شهر گرگان تاکید کرد : اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست و در آتی خلل ها زیست محیطی خوا هیم داشت , تا ۱۰ سال آتی می‎توانیم بگوییم نخاله‎ها را در آن مکان بریزیم و ایراد زیست محیطی پیش نمی آید اما برای آن گاه بایستی تفکر با اهمیت کنیم .

ربیعی تاکید کرد : برای نیسان و خاور صرفه اقتصادی ندارد که نخاله‎های شهری را در توسکستان تخلیه نمایند و از شهرداری درخواست دارم که مذاکراتی را با استانداری داشته باشد تا نقص‌ این رانندگان حل شود .

او یادآور شد : از نگاه زمان و سوخت تخلیه نخاله‎ها در حوزه‌ توسکستان مقرون به صرفه نیست , تاکید کرد : روز جاری جزء کارگران و رانندگان به‌این خواسته به شورای اسلامی شهر گرگان آمدند .

هزارپیچ نمی‎تواند نیز محل جذب گردش گر و نیز انتقال نخاله باشد

ولی محسن کریمی , نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری گرگان درین گرد هم آیی حیث دیگری داشت وی معتقد بود که نمی‎توان توقع داشت که هزارپیچ تحت عنوان مکانی برای جذب توریسم در گرگان در لحاظ گرفته شود اما هنوز نخاله‎های شهری در آن مکان تخلیه شود .

او تاکید کرد : تماما قابلیت و امکان استفاد از زمین حاصلخیز کشاورزی را در هزارپیچ داریم , برای مالامال شدن گودبرداری‎ها درین حوزه‌ از هزارپیچ جواز گرفته شده و می بایست بعضا از نخاله‎ها در‌این ناحیه بدین خواسته تخلیه شود . تردد شبانه کامیون های حمل نخاله ساختمانی ، افزایش آلودگی تهران را به دنبال دارد که شهرداری حتما باید ساماندهی کند

کریمی تاکید کرد : بایستی در آتی در حدود بدین حساس پرداخته شود که نخاله‎ها به مسیر دیگری منتقل شودند , ما به سمتی رفتیم که برای کارگران نیسان شرایط بهتر شود , مکاتبات موجود است که زمین شرکت نفت تسطیح کردیم و ضابطان قضائی شرکت نفت حضور پیدا کرد و گفتند که وارد شدند به اطراف خطوط نفت ممنوع است .

انتقال نخاله شهری به توسکستان توجهی اقتصادی ندارد

 

ناصر گرزین دیگر عضو شورای شهر گرگان در‌این گرد‌همایی تاکید کرد که برای فاضلاب و نخاله‎ها شهری می بایست تاءمل شود , هزینه‎های کرایه و مستخدم برای حمل نخاله به توسکستان توجهی اقتصادی ندارد .

او بابیان این که خدمات شهری بایستی به تامل یک مکان نزدیکتر برای انتقال نخاله‎ها از مرحله شهر باشد , اظهار کرد : فاضلاب و پیاده کردن نخاله در هزارپیج هم توجهی ناپذیر است و سرمایه گریزی و مشکلات محیط زیستی درین حوزه‌ به‌وجود می‎آورد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Be First to Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!