Press "Enter" to skip to content

بررسی نکاتی در رابطه با اصول اجرایی لوله کشی آب ساختمان و توضیحاتی در باره ی انواع جوشکاری

لوله کشی آب یکی‌از مهم‌ترین موردها در تاسیسات ساختمان است . به همین جهت بایستی لوله کشی آب را به شایسته ترین نحو انجام دهیم , در ذیل ما مواقعی را برای شما شرح داده ایم .

نکاتی در رابطه اصول اجرایی لوله کشی آب

لوله کشی آب ساختمان , لوله کشی آب ساختمان مسکونی , تشخیص پارگی لوله آب

۱ . به چنگ آوردن انشعاب از لوله مهم آب شهر , نصب کنتور , شیر فلکه و شیر یکطرفه بعداز کنتور به عهده اداره آب حیطه ای است . کنتور معمولا در درون ساختمان یا این که در درون تراس پس از در محل ورود نصب می شود تا دسترسی به آن برای مامورین اداره آب آسان باشد .

۲ . اتصال لوله کشی اب بهداشتی درون ساختمان به کنتور به عهده صاحب و مالک ساختمان است . لوله بازکنی المهدی شبانه روزی

۳ . بهتر است یک شیر فلکه و یک شیر یکطرفه و مهره ٔ ماسوره با روزنه فرعی هم در اولِ لوله کشی ساختمان نصب شود تا در مواقع لزوم از این شیر روزنه فرعی برای گشوده و بسته کردن مصرف شود .

۴ . بعداز شیر فلکه فرعی یک شیر برای تخلیه آب لوله های داخلی ساختمان نصب می شود .

۵ . لوله کشی بایستی راست , صاف و تا آنجا که احتمالا بدون واسطه و در خطوط موازی با دیوارها , سقف ها و کف های ساختان اجرا شود . تغییر و تحول در مسیر لوله کشی آب بایستی با زاویه قائمه باشد مگر انکه در نقشه جزئیات آن نشان داده شده باشد .

۶ . خطوط لوله نباید از باطن دودکش , شبکه هوا , چاه بالا بر , اتاق ترانسفورماتور و اتاق تابلوی برق عبور نماید .

۷ . پیش از اجرای کار لوله کشی آب , نقشه ها می بایست مورد بررسی پیمانکار قرار گیرد و مطلوب ترین مسیرها برای خطوط لوله تعیین شود و به تایید دستگاه بررسی رسد .

۸ . دهانه های گشوده لوله های توزیع آب سرد و آب مصرفی که ادامه لوله کشی آن‌ها به سپس موکول می شود و یا این که این‌که بعد ها می بایست به اثاثیه بهداشتی و دیگر مصرف کننده های آب متصل شود , می بایست فورا با درپوش موقت مسدود شود .

لوله کشی و تاسیسات مشتمل بر چه خدماتی می شود؟

بسته به دفتر که قادر است خانه , مکان تجاری و صنعتی باشد , کار می‌تواند دربرگیرنده موردها ذیل باشد :

پباده سازی , اجرا لوله کشی و تاسیسات گاز خانگی و تجاری / لوله کشی اشکال آب سرد و گرم در ساختمان ( اتصال اشکال لوله ها , انجام لوله کشی آب , فاضلاب و نصب وسایل بهداشتی ) / فعال‌سازی و تعمیر سیستم های حرارت مرکزی با آب گرم ( شوفاژ ) و . . . / فعال‌سازی و تعمیر دستگاه های سردکننده خانگی و تجاری / نقشه کشی سیستم تاسیسات مکانیکی ساختمان / فعال‌سازی و تعمیر تاسیسات گرمایی / جوشکاری گاز و برق / راه‌اندازی و تعمیر یخچال فریزر ها / فعال‌سازی و تعمیر امکانات و سیستم استخره چاه بازکنی و لایروبی چاه منطقه تهران

اتصالات لوله کشی آب ساختمان

با گذشت زمان و فرسوده شدن ساختمان لوله کشی اب ساختمان مبتلا زخم می شود . در صورت پیدایش هرگونه نشتی یا این که شکستگی لوله کشی آب ساختمان شما نیاز به ردوبدل لوله های مصدوم دارید تا از نشت آب خودداری نماید .

اکنون سیستم لوله کشی ساختمان را بررسی می‌کنیم :

سیستم لوله کشی آب ساختمان میتواند از لوله هایی با محصول های مختلفی باشد که هر مورد با اتصالات گوناگونی به نیز متصل می‌شوند . برای اجتناب از تعویض تمامی بخش های سیستم لوله کشی آب ساختمان , با به کارگیری از اتصالات مطلوب می توان فقط مبادرت به رفع فساد در نصیب مصدوم نمود فارغ از این که به بخش های دیگر ساختمان صدمه ای وارد شود . اتصالات در اشکال گوناگون و با ارزش های متفاوتی در بازار به فروش می رسند که برای لوله کشی آب ساختمان با دقت به وضعیت استفاده می‌شوند .

لوله کشی آب ساختمان با لوله کشی فاضلاب ساختمان از دید اجرا و اتصالات تفاوت هایی دارااست . رایج ترین دسته از اتصالات لوله کشی آب ساختمان , جوشکاری , نر و مادگی , فلنچی , بستی , دنده ای و اورنگی می باشند که برای موردها گوناگون به کارگیری می گردند

انواع اتصالات در لوله کشی آب ساختمان

جوشکاری

شایع ترین و مقرون به صرفه ترین مدل اتصال برای ردوبدل لوله های آب در ساختمان جوشکاری است که خویش بر یک سری جور است . جوشکاری لب به لب , جوش محیط ای و جوش رزوه ای از اشکال جوشکاری برای اتصالات لوله کشی آب ساختمان هستند .

لوله بازکنی در بلوار فردوسی مشهد

انواع جوشکاری :

الف – جوشکاری لب به لب

برای اتصال لوله های آب نمره ۲ و لوله هایی با قطر زیادتر از این جور جوشکاری به کار گیری می شود . این اتصال درمقابل نم , رطوبت و نشتی آب مقاومت فراوان خیر داراست .

ب – جوش محیط ای

برای اتصال لوله های تحت خیس از ۲ از جوش محیط ای به کارگیری می شود . این مدل اتصال همچون جوش لب به لب در قبال نشتی مقاوت نیکی داراست و میتواند علیه رادیواکتیو و مواد حریق زا هم کیفیت خویش را مراقبت نماید .

ج – جوش رزوه ای

در مواقعی که لوله کش قابلیت اجرای جوشکاری را نداشته باشد و نیاز به گشوده رو بسته کردن لوله ها در حین کوتاهی باشد می توان از جوش رزوه ای به کار گیری کرد . ولی جوش رزوه ای برای لوله های با قطر بسیار مطلوب نیست و همچون جوش محیط ای برای اتصالات لوله های ۲ و کمتر مطلوب است .

این مدل اتصال برای لوله های انتقال حرارت به دستگاه ها یا این که به یکدیگر بیشتر به کار میرود . اکثر اوقات اتصالات منحصر لوله های آب گرم و پکیج از این گونه میباشد .

اتصال فلنجی

اتصال فلنجی برای لوله های قطر فراتر از ۲ و برای گشوده و بسته کردن زمان ای لوله ها مورد به کارگیری قرار میگیرد و به خواسته آب بندی میان اتصال فلنجی از لایی منحصر به فرد به کار گیری می شود تا نشتی آب وجود نداشته باشد . این اتصال به طور جفتی انجام می شود .

اتصالات سوکتی

یکی‌از مطلوب ترین اتصالات برای لوله های پلاستیکی در لوله کشی آب , اتصالات سوکتی میباشند که با گرم کردن نصیب داخلی و فرنگی لوله ها بوسیله دستگاه اختصاصی انجام می شود . بعد از گرمادهی می توان با زوج کردن لوله ها را به یکدیگر اتصال بخشید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Be First to Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!