Press "Enter" to skip to content

ورزش کردن با تردمیل و گرفتن نتیجه مطلوب

ورزش کردن با تردمیل و به دست آوردن فیض مناسب

با اعتنا به سرد شدن هوا و موقعیت نا مناسب آب وهوا که پیش رویمان است می شود به جای پیاده روی خارج از منزل , از نقاله یا این که تردمیل ( Treadmill ) استعمال کرد . او ادامه اعطا کرد : دویدن روی تردمیل دقیقا شبیه دویدن روی زمین وجود ندارد زیرا این دستگاه سرعت را تهیه می نماید و حتی‌در شکل خستگی اذن تغییر تحول سرعت را نمی‌دهد و به علاوه این قابلیت و امکان را میدهد تا بتوان فرایند دویدن را تثبیت و جهت آنالیز و مقایسه بعدی بکار گرفت .

تغییر سرعت و شیب دستگاه تردمیل در حین ورزش کردن با ان

مرتبا برنامه سرعت وشیب دستگاه را تغییر تحول دهید تا بدنتان به یکنواختی دستگاه عادت نکند .

عضو انجمن آسیب‌های ورزشی , آرتروسکوپی و جراحی زانو , استعمال از تردمیل را برای زانوهایی که شدیداً پرانتزی می باشند , اشخاصی که پایین اعمال جراحی دیسک کمر قرار گرفته‌اند و اشخاصی که سوابق پیچ‌خوردگی مکرر مچ پا دارا هستند , مطلوب ندانست .

تردمیل

برای محاسبه این مسئله که آیا دویدن بر روی تردمیل سبب درد زانو می شود و در باشگاهها به چشم می خورد که اشخاص به جهت خوف از زخم دیدگی زانو از تردمیل فراری می باشند درست است یا این که خوبی , می بایست موقعیت دویدن مطلوب را دانست . شرافت وزیری خاطرنشان کرد : دویدن قسمتی از ورزش های با فشار بالا ( High Impact ) بر روی مفاصل تحمل کننده وزن ( Weight Bearing ) خصوصا زانو ومچ پا است و این مسئله با فراتر بودن وزن فرد شدید خیس میشود . تعمیر کولر آبی مشهد

بدین ترتیب دویدن بر روی هر سطحی چه روی زمین باشد یا این که بر روی تردمیل در قوانینی مطلوب نخواهد بود که فرد , آرتروز یا این که ساییدگی غضروفی و ستون فقرات داشته یا این که وزن بالایی دارااست .

همینطور در شرایطی‌که شخص زخم دیدگی زانو یا این که سوابق جراحی داشته باشد یا این که زخم دیدگی های معالجه نشده در رباط های صلیبی زانو داشته باشد استعمال از تردمیل مطلوب وجود ندارد .

عدم استفاده از تردمیل در افراد زیر

زانوهایی که شدیدا پرانتزی می باشند , اشخاصی که پایین اعمال جراحی دیسک کمری و پایین معالجه های ردوبدل مفصل قرار گرفته اند و اشخاصی که سوابق پیچ خوردگی مکرر مچ پا دارا هستند هم نباید از این دستگاه استعمال نمایند . بدین ترتیب در شرایطی که که شخصی دارنده یک زانوی نرمال باشد با رعایت اصول و داشتن کفش اختصاصی , دویدن چه بر روی تردمیل و چه بر روی زمین منعی ندارد .

تردمیل

نکات مهم در هنگام استفاده از تردمیل

سرویس و تعمیر آبگرمکن مطهری تهران

نکات حساس برای دویدن بر روی تردمیل

۱ ) هیچ وقت با پاهای لخت بر روی تردمیل پیاده روی نکرده و یا این که ندوید و به طبع می بایست کفش های اختصاصی دویدن را پوشیده باشید چراکه خطر بالای زخم دیدگی را در بر خواهد داشت .

۲ ) آغاز جنبش و نقطه پايان جنبش بر روی تردمیل همواره با سرعت دوچندان آرام صورت بپذیرد .

۳ ) همواره گیره ایمنی دستگاه را به خویش متصل نمائید .

۴ ) در شرایطی که که در زمان دویدن شم راز گیجه و یا این که سیاهی رفتن دیده ها را دارید فورا تمرین را متوقف نمائید .

۵ ) همواره گرم کردن ( Warm Up ) و سرد کردن ( Cool Down ) با سرعت های تحت شکل بگیرد . انجام تعمیرات انواع آبگرمکن یوسف آباد مرکز تهران فوری

۶ ) در هنگام دویدن از به دست آوردن دستگیره پرهیز کنید چراکه سبب ارتقا بخت زخم دیدگی شما می شود ودر صورتی که نمی توانید سوای به دست آوردن آن بدوید سرعت شما نا مناسب است .

۷ ) از مشکلات شایع در زمان دویدن روی تردمیل کوتاه کردن گام ها و تندتر کردن سرعت گام ها ( Over Striding ) به دلیل استرس ناشی از افتادن از روی دستگاه است که می بایست از آن اجتناب کرد .

۸ ) همواره کارایی شود که فرود پا بجای پاشنه بر روی سینه پا باشد .

۹ ) ازآنجاکه جهت جنبش تردمیل به جهت عقب و جهت جنبش پای شما به جهت جلو است همواره کارایی نمائید برای دوری از تولید نیروی مخالف ( Shearing Force ) روی مچ و زانوها فرود پاها نسبتاً در تحت راس ثقل بدنتان باشد و خیلی جلوتر از تن , پاهایتان فرود نیاید .

تردمیل

۱۰ ) مرتبا برنامه سرعت وشیب دستگاه را تغییر تحول دهید تا بدنتان به یکنواختی دستگاه عادت نکند .

۱۱ ) هیچ وقت یک دفعه در زمان دویدن از دستگاه تحت نیایید .

۱۲ ) از دویدن طولانی مقطع بر روی شیب های فراتر از ۶ – ۷ پرهیز کنید و مسلما بعداز حدود ۵ دقیقه شیب را کاهش دهید تا از فشار فراوان بر روی کمر و زانوها پرهیز کنید . اما پیاده روی های قدرتی بر روی شیب های بالا مشکلی پیرو نخواهد داشت .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Be First to Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!