Press "Enter" to skip to content

راهکارهای درمان سوختگی بااسید لوله بازکنی

در منازل گاهی اوقات ممکن است بر اثر یک بی دقتی سوختگی با اسید لوله بازکنی اتفاق بیفتد؛ زیرا محلول لوله بازکن یکی از اسیدهای قوی به حساب می‌آید و سالیانه افراد زیادی را دچار سوختگی و راهی بیمارستان می کند و متاسفانه تعداد بسیار زیادی از آنها اطفال هستند.

اگر شما هم در منزل از اسید لوله بازکنی یا محلول لوله بازکن برای برطرف کردن گرفتگی لوله های منزل استفاده می کنید حتماً مطلب زیر را به دقت مطالعه نمایید.

یکی دیگر از خطر های استفاده از اسید لوله بازکنی مسمومیت می باشد که در سایت برچسب راه حل هایی برای آن ارائه شده و می توانید آنها را جستجو و مطالعه کنید و از این طریق هم به خود و هم به فردی که دچار مسمومیت با اسید لوله بازکنی شده کمک کنید.

راه های درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی

اگر توسط اسید لوله بازکنی دچار سوختگی شدید حتماً و فوراً باید محل سوخته شده را با آب زیاد بشویید؛ زیرا آب با اسید مخلوط شده و از شدت آسیب به بافت های پوست می کاهد و سپس به سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.
بهتر است تا جایی که می توانید از این روش برای رفع گرفتگی های سطحی استفاده نکنید و حتماً با یک لوله بازکن در این موارد مشورت نمایید. سایت برچسب با ارائه خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی در شرق تهران، غرب، شمال و جنوب پیوسته در تمام ایام سال فقط با یک تماس به کلیه مناطق مذکور نیروهای کاملاً حرفه ای و با تجربه اعزام می نماید که با روش های استانداردی به رفع انواع گرفتگی ها می پردازند.

کاربرد شیر در درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی

شیر در ساختار خود دارای چربی و پروتئین است که این مواد می توانند باعث کاهش التهاب پوست و در نتیجه کاهش دردهای سوختگی شوند و این ماده می‌تواند زخم‌های سوختگی را هم بهبود بخشد و در این مواقع مفید واقع شود.
برای این کار محل سوخته شده را به مدت ۱۵ دقیقه درون یک ظرف شیر قرار دهید اگر در خانه شیر در دسترس نیست می توانید از ماست پرچرب هم برای این مورد استفاده کنید زیرا خاصیت شیر را دارا می باشد. در صورتیکه این امکان را ندارید که به مرکز درمانی یا پزشک مراجعه کنید به شما آموزش می دهیم تا در منزل با برخی از راهکارها بتوانید به درمان سوختگی با اسید لوله بازکن بپردازید و پوست خود را التیام دهید.

استفاده از روغن نارگیل برای درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی

روغن نارگیل سرشار از ویتامین e زیادی می باشد و بنابراین برای پوست بسیار مفید است و همچنین این ماده ضد قارچ و ضد باکتری بوده و به همین دلیل مانع از عفونت پوست شده و از آن پیشگیری می‌کند. برای اینکه ناحیه سوخته را با روغن نارگیل درمان کنید باید روغن نارگیل را روی ناحیه سوخته شده بریزید و به آرامی ماساژ دهید.

معجزه سیب زمینی در درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی

خاصیت تسکین درد برای ناحیه سوخته شده دارد و می‌تواند سوزش این ناحیه را کم کند و احتمال تاول زدن در آن را برطرف سازد. برای این کار شما باید سیب زمینی را برش دهید و آن را بر روی ناحیه سوخته شده به آرامی فشار دهید.

استفاده از سرکه در درمان سوختگی با محلول لوله بازکن

سرکه ماده ضدعفونی کننده به حساب می‌آید و به همین دلیل برای تسکین خارش، التهاب و درد ناشی از سوختگی می‌تواند موثر باشد برای درمان توسط سرکه می توانید مقداری سرکه را روی گاز استریل بریزید و آن را روی زخم بگذارید و با این کار از بروز عفونت پیشگیری کنید.

درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی به کمک عسل

یکی از مواد بسیار موثر در درمان سوختگی ها و کاهش التهابات پوستی ناشی از استفاده از اسید لوله بازکنی می باشد و می تواند از عفونت های بعد از آن پیشگیری کند. در صورتی که در منزل عسل دارید میتوانید در صورت سوختگی با اسید لوله بازکنی آن را بر روی محل مورد نظر بمالید. عسل دمای پوست را کاهش داده و درد را تسکین می دهد بنابراین یکی از بهترین راهکارها در درمان سوختگی با اسید لوله بازکن در منزل می باشد.

باید گفت که استفاده از محلول های لوله بازکن در منازل زیاد توصیه نمی‌شود و باید از تجربیات افراد ماهر و فنی در زمینه لوله بازکنی مثل خدمات و سرویسهای لوله بازکنی شمال تهران شرق، غرب و جنوب در سایت برچسب برای رفع گرفتگی لوله های منزلتان کمک بگیرید.

خطرات استفاده از اسیدهای لوله بازکن برای کودکان

متاسفانه در اثر بی احتیاطی والدین و مصرف اسیدهای لوله بازکنی در منزل کودکان زیادی دچار سوختگی توسط این ماده می شوند بنابراین پدر و مادر باید حتما مراقب کودکان خود باشند و اسیدهای لوله بازکن را در دسترس آنها قرار ندهند.
چیزی که برای کودکان جالب توجه می باشد این است که معمولاً بسته بندی این محلول ها بسیار خوش رنگ بوده و باعث می‌شود که کودکان آنها را اشتباه گرفته و در آن ها را باز نمایند و به این ترتیب دچار مسمومیت یا سوختگی با اسید لوله بازکنی شوند.
بنابراین شاهد سوختگی های کودکان با اسید لوله بازکنی یا مسمومیت آنها هستیم که به اشتباه به جای خوراکی توسط آنها خورده می شود. پس حتما باید مواظب باشید و محلول را از دسترس کودکان دور نگهدارید و در زمان استفاده از آنها نیز کودکان را از محل دور کنید.

چگونه از سوختگی با اسید لوله بازکنی پیشگیری کنیم؟

برای برطرف کردن گرفتگی های لوله منازل استفاده از محلول لوله بازکنی یک روش بسیار رایج می باشد ولی توصیه می شود که در صورتی که لوله فاضلاب منزلتان دچار گرفتگی می‌شود حتماً از یک متخصص لوله بازکنی در این زمینه کمک بگیرید.

گاهی اوقات گرفتگی لوله ها کم و خفیف است و و می توانید آن را با اسید لوله بازکنی برطرف کنید اما حتماً باید به نکات زیر توجه کنید و  با رعایت این نکات از سوختگی با اسید لوله بازکنی که بسیار شایع و خطرناک است و می تواند ناشی از بی دقتی لحظه‌ای باشد جلوگیری کنید.

  1. در زمان استفاده از اسید لوله بازکنی حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنید و از سوختگی ناشی از آن پیشگیری کنید.
  2. هنگامی که از اسید لوله بازکنی استفاده می کنید حتماً در و پنجره ها را باز بگذارید تا بخارات ناشی از عملکرد این محلول را استشمام نکنید.
  3. بعد از ریختن محلول لوله بازکن به درون لوله ها به هیچ وجه به دهانه چاه نزدیک نشوید زیرا ممکن است این محلول با فشار از لوله ها خارج شود و بر روی صورت شما بریزد و شما را دچار سوختگی کند.
  4. اگر بر اثر بی احتیاطی اسید لوله بازکن به پوست شما برخورد کرد بلافاصله آن را با آب بسیار زیاد بشویید و به سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.
  • یکی از نکاتی که باید به هنگام استفاده از اسیدهای لوله باز کنی به آن دقت کنید این است که در صورتیکه دچار سوختگی شدید حتماً زیورآلاتی که در آن ناحیه وجود دارد بیرون بیاورید تا محل سوخته شده آسیب بیشتری نبیند.

البته اگر درجه سوختگی زیاد عمیق نیست پمادهای سوختگی هم می توانند موثر باشند تا آثار سوزش و خارش را برطرف کنند وهمچنین محل سوختگی را ضد عفونی کنند.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
لجن فاضلاب

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Be First to Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!