Categories: حمل نخاله و حمل مصالح

دردسر‌ساز شدنانتقال نخاله‎های هزارپیچ به توسکستان و سخنان مسئولین در این باره

به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان , سی‎و نهمین صحن علنی شورای شهر گرگان در حالی آغاز شد که تعداد متعددی از رانندگان و کارگران جمع‎آوری نخاله‎های شهری در پشت درب گرد‌همایی شورا در شهرداری گرگان تجمع کرده بودند . بررسی ضرورت مدیریت کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی

انتقال نخاله های هزار پیج

 

اعتراض و حضور این کارگران سبب ساز شد که قسمتی از نشست روز جاری شورای شهر گرگان پایین شعاع قرار گیرد , نماینده این رانندگان جمع‎آوری نخاله در صحن شورا انتقال نخاله‎های شهری را با ۱۰ هزار تومان پول کارگر برای توشه زدن نخاله‌ها و ۳۰ هزار تومان هزینه انتقال مقرون به‌صرفه نداستند و اعتقادوباور داشتند که با مسدود شدن محور توسکستان بیکار می‎شوند .

از سویی با اعتنا به این که چندین متعددی از ماشین‎های باری نیسان , خاور و کامیون‎های آن‌ها مستهلک است از سخت‎گیری‎های ارشادوراهنمایی رانندگی هم در محور توسکستان شکایت داشتند , نماینده رانندگان در صحن علنی شورای شهر گرگان به‌این کلیدی تاکید داشت که ۴۰۰ خودرو جمع‎آوری نخاله در جاده توسکستان ترافیک این حوزه‌ را ارتقا می‎دهد .

این نماینده رانندگان جمع‎آوری نخاله به نقش صنفی خویش اشاره نمود و بیان کرد : با جمع‎آوری نخاله از سطح شهر به زیبا‎سازی شهر یاری کردیم و از وقتی وقتی که محور توسکستان برای تخلیه نخاله‎های شهر گزینش شده و منجر شده که اکثری از اشخاص در تراز شهر نخاله‎های خویش را پیاده نمایند .

یکی دیگر از نمایندگان خمل نخاله درین نشست اظهار‌کرد که بیش تر از ۶۰۰ نیسان , ۱۵۰ بیل و لودر و ۴۰۰ کامیون و خاور برای حمل نخاله باطن شهری از سال ۱۳۹۰ با تشکیل شرکتی عمل می‎کنند .

او به تشکیل شرکتی برای خودرهای نیسان به اسم ( ثنا گستر ( اشاره نمود و ذکر کرد : خاور و نیسان در هزارپیچ از نخاله شهری را تخلیه می‎کردند و از سال ۱۳۹۵ بیان شد که نیسان و خاور هم به توسکستان بروند , این ماشین‎ها از حیث فنی نقص‌ دارا‌هستند و توان مسیر توسکستان را ندارند .

جرجانی : بی‎توجهی به گرفتاری رانندگان جمع‎آوری نخاله سبب ساز ارتقا نخاله‎ها در لبه شهر می‎شود

ابراهیم جرجانی عضو شورای اسلامی شهر گرگان درین گرد‌همایی تاکید کرد که شهرداری و سرویس ها شهری می بایست بیشتر به تفکر کارگران و رانندگان تخلیه نخاله باشند به دلیل آنکه که‌این اشخاص در تراز شهر با پاک‎سازی نخاله هدایت کردند .

او بابیان این‌که در شورا تصویب شده شده بود که در حیطه هزارپیچ نخاله دپو شود , یادآور شد : کامیون‎ها و خاورها یک تن وزنشان بیشتر از نیسان است و قابلیت و امکان خروج نخاله بوسیله این خودروها به خارج شهر گرگان و مسیر توسکستان با اعتنا به هزینه‌ها قابلیت ندارد و نیاز است مصوبه‎ای داشته باشیم تا فعلا این اشخاص هم درین حوزه‌ تخلیه نخاله داشته باشند .

این عضو شورای شهر گرگان ذکر کرد :

با اعتنا به این‌که این نخاله مرتبط با شهر گرگان است شهرداری برای آن هزینه‎بیشتری بپردازد و از شهرداری توقع داریم امر ویژه‎ای بدهد و مشکلات این کارگران را بررسی نمایند .

جرجانی بابیان این که برای مشکلات رانندگان خاور هم مصوبه‎ای در شورا تولید شود و یک تن بر میزان حمل نخاله در محور هزارپیچ طولانی تر شود , تاکید کرد : عدم حل مشکلات این کارگران منجر می‎شود جزء نخاله در رودخانه‎ها و حاشیه‎های شهر گرگان تخلیه شود .

او بیان کرد : قسمتی از بدهی این کارگران از روگذر و ذیل گذرها باقیمانده است و توقع داریم که نسبت به پرداخت مطالبات معوق این کارگران مبادرت شود .

 اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر گرگان در‌این گرد هم آیی اظهار داشت : کامیون‎داران تک و جفت نخاله‎های تراز شهر را در ناحیه هزارپیچ تخلیه می‎کردند و یکی دو سالی است که‌این اشخاص نخاله‎ها را در توسکستان تخلیه می کنند . حمل نخاله

او تصریح کرد : رفت وآمد بسیار اتومبیل در محور توسکستان , فاصله زیاد و جرائم رانندگی منجر شده که هزینه این اشخاص دوچندان شود , رانندگان نیسان و خاور هم باتوجه به میزان باری که نخاله منتقل می‎کنند برایشان تخلیه نخاله در توسکستان مقرون به صرفه نیست .

عضو شورای شهر گرگان تاکید کرد : اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست و در آتی خلل ها زیست محیطی خوا هیم داشت , تا ۱۰ سال آتی می‎توانیم بگوییم نخاله‎ها را در آن مکان بریزیم و ایراد زیست محیطی پیش نمی آید اما برای آن گاه بایستی تفکر با اهمیت کنیم .

ربیعی تاکید کرد : برای نیسان و خاور صرفه اقتصادی ندارد که نخاله‎های شهری را در توسکستان تخلیه نمایند و از شهرداری درخواست دارم که مذاکراتی را با استانداری داشته باشد تا نقص‌ این رانندگان حل شود .

او یادآور شد : از نگاه زمان و سوخت تخلیه نخاله‎ها در حوزه‌ توسکستان مقرون به صرفه نیست , تاکید کرد : روز جاری جزء کارگران و رانندگان به‌این خواسته به شورای اسلامی شهر گرگان آمدند .

هزارپیچ نمی‎تواند نیز محل جذب گردش گر و نیز انتقال نخاله باشد

ولی محسن کریمی , نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری گرگان درین گرد هم آیی حیث دیگری داشت وی معتقد بود که نمی‎توان توقع داشت که هزارپیچ تحت عنوان مکانی برای جذب توریسم در گرگان در لحاظ گرفته شود اما هنوز نخاله‎های شهری در آن مکان تخلیه شود .

او تاکید کرد : تماما قابلیت و امکان استفاد از زمین حاصلخیز کشاورزی را در هزارپیچ داریم , برای مالامال شدن گودبرداری‎ها درین حوزه‌ از هزارپیچ جواز گرفته شده و می بایست بعضا از نخاله‎ها در‌این ناحیه بدین خواسته تخلیه شود . تردد شبانه کامیون های حمل نخاله ساختمانی ، افزایش آلودگی تهران را به دنبال دارد که شهرداری حتما باید ساماندهی کند

کریمی تاکید کرد : بایستی در آتی در حدود بدین حساس پرداخته شود که نخاله‎ها به مسیر دیگری منتقل شودند , ما به سمتی رفتیم که برای کارگران نیسان شرایط بهتر شود , مکاتبات موجود است که زمین شرکت نفت تسطیح کردیم و ضابطان قضائی شرکت نفت حضور پیدا کرد و گفتند که وارد شدند به اطراف خطوط نفت ممنوع است .

انتقال نخاله شهری به توسکستان توجهی اقتصادی ندارد

 

ناصر گرزین دیگر عضو شورای شهر گرگان در‌این گرد‌همایی تاکید کرد که برای فاضلاب و نخاله‎ها شهری می بایست تاءمل شود , هزینه‎های کرایه و مستخدم برای حمل نخاله به توسکستان توجهی اقتصادی ندارد .

او بابیان این که خدمات شهری بایستی به تامل یک مکان نزدیکتر برای انتقال نخاله‎ها از مرحله شهر باشد , اظهار کرد : فاضلاب و پیاده کردن نخاله در هزارپیج هم توجهی ناپذیر است و سرمایه گریزی و مشکلات محیط زیستی درین حوزه‌ به‌وجود می‎آورد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: تخلیه نخاله‌تخلیه نخاله های ساختمانیجمع آوری نخاله های ساختمانیحمل نخالهحمل نخاله های ساختمانینخاله های ساختمانی

Recent Posts

ارائه سرویس لوله بازکنی مولوی به صورت تضمینی

برای استفاده از خدمات تکنسین لوله بازکنی مولوی کافیست به سایت برچسب مراجعه کنید و نام محل خود را در…

3 سال ago

آموزش رفع گرفتگی لوله با سیمان چگونه است؟

گرچه گرفتگی لوله با سیمان در چاه های فاضلاب مرسوم نیست و کم پیش می‌آید اما اگر کسی درگیر این…

3 سال ago

کفشور خطی چیست؟

با توجه به شکل خاص این نوع کفشور نام آن را کفشور خطی گذاشته اند به دلیل اینکه این کفشور…

3 سال ago

مدل های مختلف سنگ توالت ایرانی را چگونه خریداری کنیم

 در کشور ما و بعضی کشورهای دیگر از سنگ توالت ایرانی یا سنگ توالت تخت استفاده بیشتری می شود تا…

3 سال ago

فلاش تانک دو زمانه چگونه کار می کند؟

فلاش تانک یا همان سیفون ها، امروزه برای ما ابزاری تکراری شده اند ولی باید بدانیم که این وسیله در…

3 سال ago

راهکارهای درمان سوختگی بااسید لوله بازکنی

در منازل گاهی اوقات ممکن است بر اثر یک بی دقتی سوختگی با اسید لوله بازکنی اتفاق بیفتد؛ زیرا محلول…

3 سال ago