Press "Enter" to skip to content

توضیحاتی در مورد انباشته کردن گاز کولر گازی یا به اصطلاح پمپ دان کردن آن

انباشته کردن گاز کولر گازی یا  پمپ دان کردن روشی است برای ذخیره کرده یا این که انباشته کردن کلیه مبرد یا این که گاز باطن لوله ها در درون کندانسور

 زمان نیاز  یک کولر گازی  برای پمپ دان شدن  یا  جمع شدن گاز

 

این کار هنگامی انجام می شود که شما قصد جابجایی کولر گازی از محلی به محل دیگر رادارید یا این که این که کولر در شرایطی که به هر عاملی نیاز به تعمیرات داشته باشد شما می توانید با به کار گیری از این روش همگی گاز جانور در کولر گازی را در کندانسور جمع‌آوری کرده تا در هنگام نصب کولر گازی پس از تعمیرات بتوانید به راحتی از آن استفاده فرمایید .

نکته :

این روش نیز به‌صورت درست و عملی قابل اجرا است نیز به‌صورت تجربی و کاربردی که ما سفارش می کنیم برای انجام این کار حتماً از یک تعمیرکار کولر گازی امداد بگیر‌ید چون در صورت انجام غیراصولی این کار به وسیله خودتان یا این که اشخاص غیرمتخصص قابلیت و امکان زخم رساندن به کمپرسور یا این که دیگر قطعات کولر گازی موجود هست

لوله بازکنی خواجه نصیر -

فرآیند کار انباشته کردن گاز کولر گازی :

در‌حالتی که کولر گازی خاموش است آن را در موقعیت سرمایش روشن کرده و اجاره دهید تا برهه زمانی ۱۵ دقیقه کولر گازی کارکرده تا سیکل تبرید بی نقص شود
درپوش شیر خدمت که در خارج و روی کندانسور قراردارد را بازکنید

شیلنگ گیج خویش را در‌صورتی‌که گیج کاملاً بسته است به شیر سوزنی لوله بازگشت ( لوله قطور ) شیر خدمت وصل فرمائید

شما برای این کار به یک نوع آچار آلن احتیاج دارید که با اعتنا به گنجایش کولر گازی‌های گوناگون میزان آن گوناگون است به‌وسیله آچار آلن شیر رفت ( لوله نازک ) را آهسته آهسته ببندید در این صورت به عقربه گیج نگاه میکنید می‌بیند که سکو رو به کاهش است هنگامی که جايگاه گیج به ۱۰psi رسید شما بایستی شیر رفت ( لوله نازک ) را کاملاً بسته باشید

و بعد آزام آهسته آغاز به بستن شیر خدمت لوله رجوع ( لوله ضخم ) نمائید هنگامی که گیج فشار به تحت صفر و تا حدود وکیوم ذیل آمد شما بایستی شیر رجوع ( لوله ضخم ) را کاملاً بسته باشید و به‌محض بستن بی نقص لوله رجوع و برگشت می بایست دستگاه خاموش شود هنگامی که دستگاه کاملاً خاموش شد شما فعالیت پمپ دان کردن کولر گازی را با موفقیت انجام داده‌اید و میتوانید لوله‌ای کندانسور و اواپراتور را گشوده کرده تا بتوانید تعمیرات و جابه‌جایی را به‌راحتی انجام دهید

آیا فارغ از داشتن ابزار خاصی می‌توان گاز کولر گازی را عده کرد؟

 

ولی در شرایطی‌که شما تازه کار میباشید و فاقد ابزاری نظیر گیج فشار میتوانید با داشتن یک آچار آلن این کار را انجام دهید خدمات فلاش تانک میرداماد تهران

درین روش پس از مفتوح کردن درپوش شیر خدمت وقتی که کولر گازی بیشتر از ۱۵ دقیقه واضح است شیر خدمت رفت را کاملاً بسته و ۳۰ ثانیه حوصله نمائید و شیر سرویس برگشت را هم کاملاً ببندید و به‌محض بستن هر دو شیر سرویس کولر گازی را خاموش‌کنید اما به دلیل عدم اطلاع از میزان گنجایش دستگاه و ارتفاع لوله کولر گازی این روش اصولی نبوده و به‌هیچ‌عنوان سفارش نمی شود و تمام عواقب و خسارات به عهده خودِ شماست

نکته :

روشن نگه‌داشتن بیش‌ازحد کولر گازی بعداز بستن هر دو لوله کار زیاد خطرناکی است که در صورت انجام این کار قابلیت و امکان زخم به خویش و کولر گازی موجود است

آموزش شارژ گاز کولر خودرو

 

با دقت به این‌که این کار یک کار تخصصی است و تا یک سطح مختص شما کارکشته به تعمیر و شارژ گاز کولر اتومبیل خویش می باشید درصورتی‌که با نقص‌ مواجه شدید با عیب را بالاتر از علم فنی خویش دیدی حتماً با یک تعمیرکار مشورت کردن فرمایید

هنگامی که کولر اتومبیل شما خنک نمی کند فرضیات متعددی برای این کار موجود هست که یک کدام از شایع‌ترین این اشکالات فقدان گاز یا این که کمبود گاز در سیستم است که ما درین یادگرفتن صرفا به شارژ گاز پرداخته و در صورتی‌که مشکلی غیرازاین در سیستم کولر گازی ماشین خوددارید حتماً می بایست با کارشناس این کار مشاوره نمائید .

در حالتی که در تابستان کولر اتومبیل خویش را روشن کردید و متوجه شدید که سرمای مطلوبی ندارد یا این که اصلاً سرمایی ندارد نیازی به شارژ گاز دارد که به روشهای ذیل می توانید این کار را انجام دهید

شارژ گاز کولر اتومبیل به دو روش انجام میشود .

 

مرحله اولیه : افزودن گاز

مرحله دوم : پر کردن بی نقص گاز کولرگازی اتومبیل

وسایل حتمی بر ای این کار :

 

شیلنگ منحصر یا این که کپسول ۱ کیلوی گاز R134 همراه با گیج و شیلنگ
رابط شیلنگ
گیج مانوفیلد
کپسول یک کیلویی گاز
شارژ گار کولر اتومبیل

مرحله  نخستین  برای این  کار افزودن گاز برای این که مطمئن گردید سیستم شما گاز دارااست یا این که خیر ابتدا می بایست باطن موتور لوله و والف کولر را پیدا فرمائید

بعداز یافت کردن آن درپوش آن را ( معمولا آبی‌رنگ ) بازکرده و با انگشت یا این که یک وسیله دیگر والف را فشار دهید در‌صورتی‌که گاز با فشار خارج زد معلوم می‌گردد که سیستم گاز داراست و بایستی بیش تر شود البته در حالتی‌که بعداز فشار والف گازی خارج نزد معین میگردد که سیستم فاقد گاز است و می بایست شارژ گاز بدون نقص صورت بپذیرد

ما ابتدا سطح اولیه را پی میگیرم . عالی پس از معین شدن این‌که سیستم دارنده گازاست اما اندازه آن به میزان کافی برای خنک کردن نیست شما بایستی شیلنگ گیج را به والف وصل فرمایید و پاره ای پیچ شیلنگ نزدیک گیج را بازکرده تا هوای باطن شیلنگ بیرون شود زیرا به‌هیچ‌عنوان نباید به‌جز گاز هوا یا این که رطوبتی وازد سیستم شود . لوله بازکنی صفا شبانه روزی

بعدازآن شیر کپسول را بازکرده تا پاره ای گاز وازد سیستم شود و شیر گیج را بسته و خودرو را روشن میکنیم و کولر اتومبیل را هم روشن کرده و سرعت پنکه آن را روی تندترین شرایط قرار داده و مجدد گیج را نظارت میکنیم تا ببینیم گیج چه عددی را نشان میدهد معمولاً عددی در بین ۳۵ تا ۴۰psi عدد موردنظر ماست در صورتی‌که عدد کمتر از آن میزان است کمکم شیر گاز را بازکرده تا به عدد موردنظر برسیم زمانی به عدد موردنظر رسیدم یعنی این‌که سیستم کاملاً دارنده گاز است و کار

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Be First to Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!