Categories: تعمیر کولرتعمیر کولر آبیسرویس کولرسرویس کولر آبیلوله بازکنینصب کولرنصب کولر آبی

توجه به توصیه های ایمنی و فنی برای استفاده از کولرهای آبی و بررسی استاندارد ان ها

با فرا رسیدن فصل گرما و لزوم فعال‌سازی کولرهای آبی در بخش ها گرم و خشک همچون اصفهان , اداره نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بر رعایت نکاتی برای ایمنی افراد و مراقبت و حفظ کولرهای آبی , همینطور استفاده با صرفه از انرژی تاکید مینماید .

رعایت نکات ایمنی

 

نصب و راه اندازی کولر بایستی بوسیله سرویسکار مجاز صورت گیرد و دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود .
مسیر انشعاب برق و سیم کشی را کنترل نموده تا از صحت آن مطمئن گردید . نصب فیوز مطلوب راز رویه سیم فاز برق ضروری و واجب است .

در استاندارد نو کولر مقرر شده , خالق از کلید قطع دو قطب ( فاز و نول ) استعمال کند که در‌این‌حالت‌ هنگام قطع کلید , فاز و نول به هیچ وجه در داخل کولر وجود نخواهد داشت و خطر برق گرفتگی کاهش می‌یابد . تخلیه چاه و لوله بازکنی در شهید اسدی

در استاندارد تازه کولر مقرر شده , آفریننده از رله RCCB ( کلید حفاظت جان ) در مدار الکتریکی کولر استفاده کند که در این‌حالت خطر برق گرفتگی مضاعف کاهش می‌یابد .
سیم ارت منازل را به ترمینال سیم ارت کولر وصل نمائید .

در صورت تعویض پوشال ها دقت شود که تارهایی از پوشال از مشبک خارج نشده باشد چون قابلیت و امکان انتقال آب روی بخش های متحرک ( پولی و تسمه ) موجود هست که باعث سوختن الکترو موتور می شود .

هر چند وقت یکبار پمپ کولر را کنترل فرمایید زیرا در صورت جمع شدن خرده پوشال ها اطراف محور و یا این که داخل محیط پمپ احتمال سوختن آن موجود است .
از ریختن آب بوسیله شیلنگ یا این که پارچ روی پوشال ها جدا پرهیز کنید زیرا احتمال خطر برق گرفتگی و یا این که سوختن الکتروموتور موجود هست .
هنگام سرویس کولر برای به کارگیری دوباره , حتما کولر خاموش باشد .

رعایت نکات فنی

از نصب کولر در محل هایی که امکان دسترسی برای تعویض و یا این که تعمیر و محافظت قطعات و متعلقات نیست دوری کنید چون کولر می بایست در محلی نصب شود که قابلیت و امکان خدمت هر ساله و یا این که ماهانه وجود داشته باشد .

کولر بایستی در محل خارج از خانه مثل پشت بام و بالکن نصب شود به دلیل آن که کولر های آبی صد در صد با هوای خارج کار می نمایند و برای هوادهی بیشتر می بایست در سه وجه کولر فضای باز وجود داشته باشد .

در صورت قابلیت و پباده سازی خانه , کولر در بالکن نصب شود چون همت کولرهایی که در بالکن نصب می‌شوند به دلیل حذف شبکه های طولانی و زانویی بیشتر است . لوله بازکنی توالت فرنگی شمال تهران

بجهت مکش هوا بوسیله حرفه کولر , کولر نباید نزدیک لوله فاضلاب و هواکش نصب شود .
کولر را در مسافت دست کم ۲۰ سانتیمتری از کف نصب نموده و روی مبنا های لرزان و یا این که پرتگاه نصب نشود .
برزنت کولر را بررسی و در صورت پوسیدگی و یا این که پارگی آن را تعویض کنید . برزنت از انتقال لرزش کولر به شبکه دوری می نماید .
روغندان یاتاقان کولر را با روغن مقاوم در قبال رطوبت لبریز نمایید و در زمان تابستان چند دفعه این کار را تکرار فرمایید .
با به تکان در آوردن سیستم حرکتی کولر ( پولی و پروانه ) از درستی آن اطمینان حاصل نمایید .

از سعی درست سیستم آبرسانی کولر اطمینان حاصل نمایید چون شاید در اثر افتادن ذرات پوشال در آب , منافذ آب پخش کن مسدود شده باشد .
در هنگام فعال سازی نخستین کولر سفارش می شود در صدر پمپ کولر به زمان ۱۰ دقیقه روشن تا مرحله پوشال ها به طور کامل تر شوند .
در شرایطی‌که که آب دارنده املاح مضاعف است , توصیه میشود هر دو هفته یکبار تشتک کولر منزه شده و از آب نو پر شود .
درحد قابلیت و امکان از روشن نگه داشتن مداوم کولر طی روز خودداری کنید بویژه تا حد قابلیت عملکرد نمائید از به دور نماید ( آهسته ) کولر استفاده نمایید تا فشار کمتري به دستگاه وارد شود .

شایسته ترین جايگاه حرارت خانه در فصل‌تابستان در بین ۱۸ تا ۲۲ جايگاه سانتیگراد است . از سـرد کـردن بـیش از حـد محـل سـکونت خـودخودداري فرمایید .
درصورتی که صداي کولر شما بیش تر از میزان است , خوب تر است نگاهی به موقعیت تسمه کولر و پولیها بیندازید . احتمالا همت تسمه افت پیدا کرده و یا این که فرسوده و شل شده باشد یا این که واجب باشد پیچ پولیها را سفت فرمایید . در هنگام نصب اولیه کولر هم می بایست اعتنا شود .
شایسته ترین روش استفاده از کولرهای آبی رنگ این است که زمانی کولر در هم اکنون کار می‌باشد , حتما می بایست یکی‌از پنجره ها باز باشد تا هوا جریان پیدا نماید .

بر خلاف تصور عموم که خیال می نمایند زمانی کولر واضح است می بایست کلیه در و پنجره ها رو بست و تمامی رخنه‌ ها رو کیپ کرد , این نادرست محضه است و این کار منجر دم کردن منزل و بالا رفتن رطوبت و دم کردن هوا و به نسبت گرم شدن محیط می شود . در فیض خوب تر است مدام یک پنجره کوچک یا این که لای در رو باز نگه دارید تا هوا جریان داشته باشد .

پوشاندن اطراف کولر توسط حصیر های چوبی قادر است یاری فراوان خیر و خوبی به خنکتر کردن کولر کند . علی الخصوص که کولر روی پشت بام قرار گرفته باشد . اکثر وقت ها چشم شده مردمان روی برزنت کولر رو قیر میریزن که‌این کار غلط بوده و سبب ساز ضعیف شدن خنکی کولر میشود . همینطور تا حد قابلیت کولر در پشت بام یا این که اطراف شمال ساختمان و تحت سایه و در مسیر وزش باد , نصب شود . قابل ذکر است در فصل‌زمستان نباید کولر را با پوشش برزنتی , نایلونی و … پوشاند , چون در‌این‌صورت‌ هوای گرم درون  خانه , سبب ساز پوسیدگی بدنه کولر می شود . برای خودداری از خروج هوای گرم , روزنه کولر را از درون اتاق مسدود فرمائید .

تخلیه چاه و لوله بازکنی تهران نو شرق تهران

پیشنهاد هایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی

 

برای صرفه جویی و استفاده باصرفه , گنجایش کولر خود را متناسب با فضای مورد استفاده گزینش نمایید به کار گیری از کولرهای بزرگتر هیچ سودی نداشته و صرفا انرژی را تلف می نماید .

به کار گیری از یک سایبان بی آلایش بر روی کولر در ارتقا عملکرد کولر مفید است . تا حد قابلیت و امکان کولر در مسیر مستقیم نور خورشید قرار نگیرد .
با عایق کاری کانال های بیرون از ساختمان , از هدر رفتن سوزوسرما در اثر تابیدن مستقیم خورشید به شبکه ها پرهیز می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: تعمییر کولر های ابیسرویس کولر های ابیکولر های آبینصب کولر

Recent Posts

ارائه سرویس لوله بازکنی مولوی به صورت تضمینی

برای استفاده از خدمات تکنسین لوله بازکنی مولوی کافیست به سایت برچسب مراجعه کنید و نام محل خود را در…

3 سال ago

آموزش رفع گرفتگی لوله با سیمان چگونه است؟

گرچه گرفتگی لوله با سیمان در چاه های فاضلاب مرسوم نیست و کم پیش می‌آید اما اگر کسی درگیر این…

3 سال ago

کفشور خطی چیست؟

با توجه به شکل خاص این نوع کفشور نام آن را کفشور خطی گذاشته اند به دلیل اینکه این کفشور…

3 سال ago

مدل های مختلف سنگ توالت ایرانی را چگونه خریداری کنیم

 در کشور ما و بعضی کشورهای دیگر از سنگ توالت ایرانی یا سنگ توالت تخت استفاده بیشتری می شود تا…

3 سال ago

فلاش تانک دو زمانه چگونه کار می کند؟

فلاش تانک یا همان سیفون ها، امروزه برای ما ابزاری تکراری شده اند ولی باید بدانیم که این وسیله در…

3 سال ago

راهکارهای درمان سوختگی بااسید لوله بازکنی

در منازل گاهی اوقات ممکن است بر اثر یک بی دقتی سوختگی با اسید لوله بازکنی اتفاق بیفتد؛ زیرا محلول…

3 سال ago