Press "Enter" to skip to content

توجه به توصیه های ایمنی و فنی برای استفاده از کولرهای آبی و بررسی استاندارد ان ها

با فرا رسیدن فصل گرما و لزوم فعال‌سازی کولرهای آبی در بخش ها گرم و خشک همچون اصفهان , اداره نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بر رعایت نکاتی برای ایمنی افراد و مراقبت و حفظ کولرهای آبی , همینطور استفاده با صرفه از انرژی تاکید مینماید .

رعایت نکات ایمنی

 

نصب و راه اندازی کولر بایستی بوسیله سرویسکار مجاز صورت گیرد و دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود .
مسیر انشعاب برق و سیم کشی را کنترل نموده تا از صحت آن مطمئن گردید . نصب فیوز مطلوب راز رویه سیم فاز برق ضروری و واجب است .

در استاندارد نو کولر مقرر شده , خالق از کلید قطع دو قطب ( فاز و نول ) استعمال کند که در‌این‌حالت‌ هنگام قطع کلید , فاز و نول به هیچ وجه در داخل کولر وجود نخواهد داشت و خطر برق گرفتگی کاهش می‌یابد . تخلیه چاه و لوله بازکنی در شهید اسدی

در استاندارد تازه کولر مقرر شده , آفریننده از رله RCCB ( کلید حفاظت جان ) در مدار الکتریکی کولر استفاده کند که در این‌حالت خطر برق گرفتگی مضاعف کاهش می‌یابد .
سیم ارت منازل را به ترمینال سیم ارت کولر وصل نمائید .

در صورت تعویض پوشال ها دقت شود که تارهایی از پوشال از مشبک خارج نشده باشد چون قابلیت و امکان انتقال آب روی بخش های متحرک ( پولی و تسمه ) موجود هست که باعث سوختن الکترو موتور می شود .

هر چند وقت یکبار پمپ کولر را کنترل فرمایید زیرا در صورت جمع شدن خرده پوشال ها اطراف محور و یا این که داخل محیط پمپ احتمال سوختن آن موجود است .
از ریختن آب بوسیله شیلنگ یا این که پارچ روی پوشال ها جدا پرهیز کنید زیرا احتمال خطر برق گرفتگی و یا این که سوختن الکتروموتور موجود هست .
هنگام سرویس کولر برای به کارگیری دوباره , حتما کولر خاموش باشد .

رعایت نکات فنی

از نصب کولر در محل هایی که امکان دسترسی برای تعویض و یا این که تعمیر و محافظت قطعات و متعلقات نیست دوری کنید چون کولر می بایست در محلی نصب شود که قابلیت و امکان خدمت هر ساله و یا این که ماهانه وجود داشته باشد .

کولر بایستی در محل خارج از خانه مثل پشت بام و بالکن نصب شود به دلیل آن که کولر های آبی صد در صد با هوای خارج کار می نمایند و برای هوادهی بیشتر می بایست در سه وجه کولر فضای باز وجود داشته باشد .

در صورت قابلیت و پباده سازی خانه , کولر در بالکن نصب شود چون همت کولرهایی که در بالکن نصب می‌شوند به دلیل حذف شبکه های طولانی و زانویی بیشتر است . لوله بازکنی توالت فرنگی شمال تهران

بجهت مکش هوا بوسیله حرفه کولر , کولر نباید نزدیک لوله فاضلاب و هواکش نصب شود .
کولر را در مسافت دست کم ۲۰ سانتیمتری از کف نصب نموده و روی مبنا های لرزان و یا این که پرتگاه نصب نشود .
برزنت کولر را بررسی و در صورت پوسیدگی و یا این که پارگی آن را تعویض کنید . برزنت از انتقال لرزش کولر به شبکه دوری می نماید .
روغندان یاتاقان کولر را با روغن مقاوم در قبال رطوبت لبریز نمایید و در زمان تابستان چند دفعه این کار را تکرار فرمایید .
با به تکان در آوردن سیستم حرکتی کولر ( پولی و پروانه ) از درستی آن اطمینان حاصل نمایید .

از سعی درست سیستم آبرسانی کولر اطمینان حاصل نمایید چون شاید در اثر افتادن ذرات پوشال در آب , منافذ آب پخش کن مسدود شده باشد .
در هنگام فعال سازی نخستین کولر سفارش می شود در صدر پمپ کولر به زمان ۱۰ دقیقه روشن تا مرحله پوشال ها به طور کامل تر شوند .
در شرایطی‌که که آب دارنده املاح مضاعف است , توصیه میشود هر دو هفته یکبار تشتک کولر منزه شده و از آب نو پر شود .
درحد قابلیت و امکان از روشن نگه داشتن مداوم کولر طی روز خودداری کنید بویژه تا حد قابلیت عملکرد نمائید از به دور نماید ( آهسته ) کولر استفاده نمایید تا فشار کمتري به دستگاه وارد شود .

شایسته ترین جايگاه حرارت خانه در فصل‌تابستان در بین ۱۸ تا ۲۲ جايگاه سانتیگراد است . از سـرد کـردن بـیش از حـد محـل سـکونت خـودخودداري فرمایید .
درصورتی که صداي کولر شما بیش تر از میزان است , خوب تر است نگاهی به موقعیت تسمه کولر و پولیها بیندازید . احتمالا همت تسمه افت پیدا کرده و یا این که فرسوده و شل شده باشد یا این که واجب باشد پیچ پولیها را سفت فرمایید . در هنگام نصب اولیه کولر هم می بایست اعتنا شود .
شایسته ترین روش استفاده از کولرهای آبی رنگ این است که زمانی کولر در هم اکنون کار می‌باشد , حتما می بایست یکی‌از پنجره ها باز باشد تا هوا جریان پیدا نماید .

بر خلاف تصور عموم که خیال می نمایند زمانی کولر واضح است می بایست کلیه در و پنجره ها رو بست و تمامی رخنه‌ ها رو کیپ کرد , این نادرست محضه است و این کار منجر دم کردن منزل و بالا رفتن رطوبت و دم کردن هوا و به نسبت گرم شدن محیط می شود . در فیض خوب تر است مدام یک پنجره کوچک یا این که لای در رو باز نگه دارید تا هوا جریان داشته باشد .

پوشاندن اطراف کولر توسط حصیر های چوبی قادر است یاری فراوان خیر و خوبی به خنکتر کردن کولر کند . علی الخصوص که کولر روی پشت بام قرار گرفته باشد . اکثر وقت ها چشم شده مردمان روی برزنت کولر رو قیر میریزن که‌این کار غلط بوده و سبب ساز ضعیف شدن خنکی کولر میشود . همینطور تا حد قابلیت کولر در پشت بام یا این که اطراف شمال ساختمان و تحت سایه و در مسیر وزش باد , نصب شود . قابل ذکر است در فصل‌زمستان نباید کولر را با پوشش برزنتی , نایلونی و … پوشاند , چون در‌این‌صورت‌ هوای گرم درون  خانه , سبب ساز پوسیدگی بدنه کولر می شود . برای خودداری از خروج هوای گرم , روزنه کولر را از درون اتاق مسدود فرمائید .

تخلیه چاه و لوله بازکنی تهران نو شرق تهران

پیشنهاد هایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی

 

برای صرفه جویی و استفاده باصرفه , گنجایش کولر خود را متناسب با فضای مورد استفاده گزینش نمایید به کار گیری از کولرهای بزرگتر هیچ سودی نداشته و صرفا انرژی را تلف می نماید .

به کار گیری از یک سایبان بی آلایش بر روی کولر در ارتقا عملکرد کولر مفید است . تا حد قابلیت و امکان کولر در مسیر مستقیم نور خورشید قرار نگیرد .
با عایق کاری کانال های بیرون از ساختمان , از هدر رفتن سوزوسرما در اثر تابیدن مستقیم خورشید به شبکه ها پرهیز می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Be First to Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!