Press "Enter" to skip to content

آیا نظارت سازمان مدیریت پسماند تنها بر حمل بار نخاله در ترددهای برون شهری‌ است تا شهری ؟

توضیحات بالابر ساختمانی حمل مصالح مدل ۱۱۲۱/۲۰

الکتروموتور ۳ اسب ۱۴۰۰ دور چینی رتبه ۱ , گیربکس حلزونی روانکار اصفهان , کلید آسانسور پویا اصفهان

بالابر ساختمانی حمل مصالح نوع ۱۱۲۱/۲۰ برای تعمیر و ساخت اشکال ساختمان و همینطور بر راز چاه و غیره مورد به کارگیری قرار میگیرد . بالابرهای ساختمانی بضاعت حمل توشه تا ۳۰۰ کیلویگرم ( به طور اسمی ) و ۲۰۰ کیلوگرم به طور دایم را دارا هستند . ارتفاع سیم بکسل بالابرهای ساختمانی عرضه شده در مغازه اینترنتی سهندابزار ۲۵ متر میباشد . الکتروموتور به کار رفته در‌این دسته بالابر دارنده توان ۳ اسب بخار و ۱۴۰۰ بدور در دقیقه ساخت مرزوبوم چین است . سیم پیچ به کار رفته درین جور الکتروموتور از مدل مرغوب ترین الکتروموتور هست . کلید به کار رفته در‌این دسته بالا بر کلید ۲۵ آمپر پویاست که از شایسته ترین و با کیفیت ترین کلیدهای جان دار در تراز بازار است . گیربکس حلزونی روانکار گونه VF86 کمپانی روانکار اصفهان در آسانسور گونه ۱۱۲۱/۲۰به کار رفته است .

ویژگیهای بالابر ساختمانی حمل مصالح دسته ۱۱۲۱/۲۰
– الکتروموتور ۳ اسب ۱۴۰۰ دور چینی جايگاه ۱
– گیبرکس حلزونی روانکار اصفهان
– کلید پویا اصفهان ۲۵ آمپر واقعی
– ۲۵ متر سیم بکسل
– فاقد گارانتی

حمل صحیح مصالح ساختمانی

گزارش «صما» از معضلات حمل مصالح ساختمانی :

مخاطرات حمل مصالح ساختمانی درکمین شهروندان/ غفلت وزارت راه‌و شهرداری از بنا کردن آیین‌نامه حمل مواد ساختمانی
صما – وزارت راه وشهرسازی تحت عنوان متولی چک برحمل کالاهای برون شهری و هم دستگاه مدیر شهرداری تحت عنوان مسئول ناظر بر حمل مواد داخل شهری , با غفلت از بنا کردن و بیان آئین نامه مرتبط با حمل مصالح ساختمانی داخل شهری و برون شهری , سبب گردیده اند که خطرها جانی بخش اعظمی درکمین شهروندان باشد .

به نقل از خبر نگار «صما» خطرات حمل مواد مصالح ساختمانی باطن شهری و برون شهری ازجمله معضلاتی است که درکنارسایرمشکلات وحوادث مرتبط با ساختمانی خطرآفرین شده و با رویدادها جانی و مالی همراه بوده است . آشنایی با پسماند های و ضایعات ساختمانی تولید شده در ساخت و ساز ها

نظارت تنها بر حمل بار در ترددهای برون شهری‌است تا شهری

در این باره پزشک محمود صفارزاده – نائب رئیس پژوهش ها و فناوری راس پژوهش ها منش , آرامبخش و شهرسازی درگفت وگو با خبر نگار «صما» خلاء قانون و تدوین آئین نامه‌های ذی‌ربط را مهم ترین برهان معضلات حمل مواد ساختمانی آنالیز می‌نماید و میگوید : متاسفانه درکشور ما قانون ها معلوم و مشخصی برای حمل مواد ساختمانی نیست و دین نامه‌ها و شرایطی که در رابطه طریق حمل مواد موجود است فقط مواد پرخطر , قابل اشتعال و خطرناک که تنها ترددهای برون شهری را دربرمی‌گیرد مشمول می شود .

او با تاکید بر این فرمان که برای ترددهای درون شهری حمل مواد ساختمانی یا این که فاقد قانون ها وآیین طومار هستیم یا این که این‌که در بیان آن تعلل انجام یافته و کنترل های واجب برروند حمل مواد ساختمانی نداریم , تاکید می کند : دین طومار های حمل توشه تنها مرتبط با مواد پرخطراست که در ترددهای میان شهری به وسیله پلیس خط مش مورد در دست گرفتن قرار می‌گرد و در حالتی‌که نیز نظارتی بر روند حمل کالای ساختمانی صورت میگیرد تنها برون شهری است درحالی که بالاترین مخاطرات حمل این مواد مرتبط با ترددهای شهری است .

نائب رئیس پژوهش ها و فناوری راءس پژوهش ها روش , تسکین دهنده و شهرسازی درعین حالا زمان حمل این مصالح که عموما در ساعت ها نهایی روز صورت و در شب صورت می گیرد را برهان دیگری در ضعف در دست گرفتن مصالح ساختمانی تحلیل می نماید و تاکید دارااست : در طول شب نیروهای پلیس موعظه رانندگی در قیاس با زمان روز , کنترل و محاسبه کمتری صورت می گیرد و همین مسائل در چک درست بر روند حمل مصالح اختلال تولید می‌نماید .

صفارزاده در همین هم اکنون عدم آموزش‌های لازم راننده‌ها و کسانی که توشه را تحویل می گیرند را هم از سایر عواملی تحلیل مینماید که سبب ساز ساخت بهم ریختگی و آشفتگی در فرایند حمل مواد ساختمانی می گردد و خاطرنشان ایجاد میکند : مسوولان و دستگاه های متولی بایستی برای حمل مصالح ساختمانی آئین طومار های مربوطه را بنا کردن نمایند و وزارتخانه راه وشهرسازی باید مقررات حمل ونقل کالاهای ساختمانی برون شهری و وزارت مملکت وشهرداری هم ملزم هستندکه آیین نامه حمل مواد مصالح ساختمانی را تهیه و بیان نشده است .

نائب رئیس پژوهش ها و فناوری راءس پژوهش ها راه و روش , آرامبخش و شهرسازی بابیان این که تدوین کردن دین طومار و اعمال مفاد آن میتواند او‌لین گام برای پیشگیری ازحوادث جانی و مالی ناشی از حمل مواد مصالح ساختمانی پایه گذاری کردن دین طومار است اعلام‌کرد : اما برای دین طومار های برون شهری به طور موردی موجود هست البته این‌که چقدر این آیین نامه اجرایی می شود و چقدر پلیس دراین قضیه دشوار گیری می نماید و چقدر برنحوه سعی پلیس دراین مسئله چک می شود , اینها مواقعی است که جای دعوا و بررسی داراست .

حمل صحیح مصالح ساختمانی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه اعلام کرد : واژگونی کمپرسی حمل مصالح ساختمانی درگناوه منجر به مرگ راننده شد

دو پارامتر مهم و الزام آور در حمل صحیح مصالح ساختمانی

همینطور حیدرجهان بخش عضو هیات مدیره اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در تشریح دلایل حمل نادرست مصالح ساختمانی ابتدا با تقسیم بندی مدل و محصول مصالح و مواد ساختمانی و تفکیک آن ها به سه مدل می گوید : یک بخش از مصالح ساختمانی که مشتمل بر موادی نظیرگچ , خاک و . . . است در صورت قرارگرفتن درمعرض باد ویا تغییرات جوی , از لحاظ ماهوی تغییر تحول صورت می دهند و مجاورت آنان خیر فقط منجر از میان رفتن و زخم کیفی به آنان می شود بلکه سالم شهروندان را هم با خطرمواجه می نماید .

او در رابطه بخش دوم مصالح ساختمانی که جزء مصالح دشوار محسوب می گردند اینگونه می گوید : گروه دیگر از مواد ساختمانی هم موجود هست که هرچند حالت جوی تاثیرچندانی برماهیت آن‌ها ندارد البته حمل آنان در هرشرایطی با خطرات بالایی همراه است که تیرآهن , فولاد و . . . از شمول این دسته می گردند .

عضو هیات مدیره اداره نظام مهندسی ساختمان استان تهران تفکیک مصالح را به علتی تعبیرمی‌کند‌ که به گفته او دو پارامترمهم و مهم را الزام آورمی‌کند و می گوید : حمل درست مصالح ونیز ممانعت از خسارات جانی به شهروندان دو مولفه مهمی است که در فرِآیند بارگیری , حمل و تخلیه بایستی مدنظرقرارگیرد .

او با ذکرمثالی می گوید : مثلا حمل اشتباه بلوک های ساختمانی سبب می شود که آن‌ها در فرایند سه گانه بارگیری , حمل و تخلیه خرد شوند واگرمجموع زخم های ناشی از حمل خطا مصالح را درمقیاس کلان درنظربگیریم میبینیم که‌این فرآیند حاوی زیانهای اقتصادی است . تخلیه نخاله

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Be First to Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!